Nazwa grupy odnosi się do określenia perfekcji muzycznej, używanego niegdyś przez koreańskich rybałtów. Noreum Machi byłby tym, który osiągnął tak doskonałe zdolności i wyczucie, że nikt nie śmiałby po nim występować.
Ich rytmiczna muzyka, nierozerwalnie połączona z tańcami, ma związek z odległymi rytuałami animistycznymi i szamanistycznymi zwanymi Samul-nori. W języku koreańskim oznacza to cztery obiekty, w tym wypadku czterema przewodnimi tradycyjnymi instrumentami perkusyjnymi. Każdy z nich symbolizuje jeden z żywiołów: Jang-gu - deszcz, Buk - chmury, Jing wiatr, a Kkwaenggwari burzę. Ich wykorzystanie nawiązuje również do równowagi Yin i Yang, gdyż Buk i Jang-gu odtwarzają brzmienia ziemi, a Jing i Kkwaenggwari nieba.
Zespół koncertował w wielu krajach na całym świecie, w tym Brazylii, Kanadzie, Niemczech, Hiszpanii, Arabii Saudyjskiej, Maroku.
żródło: festiwal Skrzyżowanie Kultur